Radio spacer line
Logo small
Pornim Happy Radio...

Vitamine și minerale » Fructe

O portie înseamnă o legumă de mărime medie sau un fruct, cum ar fi un măr, o rosie sau un morcov, o bucată de conopidă, sau câteva prune.

Dieta optimă contine 5 portii de fructe si legume (cel putin 400g pe zi). Nu e mult: O portie înseamnă o legumă de mărime medie sau un fruct, cum ar fi un măr, o rosie sau un morcov, o bucată de conopidă, sau câteva  prune. Acestea sunt un „mobilier” la modă si functional, de care organismul tău are nevoie pe parcursul întregii zile, deoarece nu poate să înmagazineze mai multe vitamine si compusi minerali dintr-o dată.

Împarte 5 portii de fructe si legume pe zi  în 5 mese: mic dejun, gustare de dinaintea prânzului,  prânz, gustare de după-amiază si cină. Dacă îti plac sucurile, alege-le doar pe cele 100% naturale.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet Publicat în Unica. Sunteți autorul articolului?

Îți mai recomandăm:

N-ai timp sa ajungi la sala? Citește mai mult...

***

Mihaela Bilic: "Cu siguranţă, ne naştem cu o preferinţă pentru gustul dulce". Găsește-ți motivația!

Cele mai sanatoase fructe

Cele mai sanatoase fructe


Publicat în Ziare.com

Daca ai probleme cu digestia, kiwi este fructul pe care trebuie sa il consumi.

Merele sunt unele dintre cele mai bune alimente posibile, fie ca sunt verzi, galbene sau rosii. Au quercitina, multe fibre, antihistaminice, elemente antiinflamatoare si astfel protejeaza de bolile de inima si alergii. Este bine sa mananci cel putin 5 mere pe saptamana.

Ti se intampla sa mananci o gustare si peste 20 de minute sa ti se faca iar foame? Inseamna ca nu ai incercat sa consumi o banana. Pe langa senzatia de satietate pe care ti-o va oferi rapid, aceasta are potasiu, care te ajuta sa iti mentii presiunea sanguina sub control, dand avant si metabolismului.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet.

Îți mai recomandăm:

Pe lângă medicamentele care scad colesterolul, există și alimente care contribuie la îndepărtarea plăcii și scăderea trigliceridelor. Iată câteva exemple!  Citește mai mult...

Iata 4 păreri pro şi 4 păreri contra cu referire la subiectul care este tot mai mult în discuţie: este bine sau nu să consumăm cu regularitate lactate. Găsește-ți motivația!

Alimente cu valorea energetica

Alimente cu valorea energetica


Publicat în Ziare.com

Alimentele preambalate din UE vor avea inscriptionate pe ambalaj valoarea energetica si cantitatile de grasime, acizi saturati, carbohidrati, proteine, zahar si sare.

Consiliul Competitivitate, reunit joi la Bruxelles, a aprobat, fara dezbatere, un text de compromis menit a oferi garantii ca etichetele alimentelor au inscriptionate informatiile esentiale "intr-un mod clar si lizibil", in urma unui acord cu Parlamentul European stabilit in a doua lectura, se arata intr-un comunicat al Consiliului.

Aprobarea in cadrul Consiliului inseamna practic ca noile reguli privind etichetarea alimentelor sunt adoptate, urmand sa intre in vigoare la 20 de zile dupa publicarea lor in Monitorul Oficial al UE, asteptata la sfarsitul lunii noiembrie. Majoritatea noilor reguli vor deveni aplicabile la trei ani dupa publicarea lor.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet.

Îți mai recomandăm:

Vor fi afisate de ex. si lipidele, acizii grasi saturati, proteinele si sarea. Citește mai mult...

O ora de gimnastica, o tura de alergat sau mese mai controlate inseamna fara doar si poate sanatate curata.  Găsește-ți motivația!