Radio spacer line
Pornim Happy Radio...
Login

Alergare » Alergare

Învinge-ți foamea post-antrenament

Publicat în MensHealth.ro
Învinge-ți foamea post-antrenament

Creierul te motivează să înlocuiești energia pierdută prin efort fizic

Sigur ai simțit și tu nevoia imperativă de a te hrăni. Mulți dintre clienții mei habar n-au ce înseamnă cu adevărat senzația de foame, până când nu experimentează foamea de după antrenament. Însă, de multe ori, își fac plinul cu nutrimente de care nu au nevoie (cum ar fi zahărul din milkshake-uri), în locul unor substanțe nutritive benefice. E dificil. Hai să analizăm împreună felul în care creierul, mușchii și stomacul tău complotează să-ți saboteze obiectivele de antrenament. Apoi, vei putea începe să dai jos kilogramele în plus.


De ce sunt atât de hămesit?

Uite care e treaba: imediat după antrenament, creierul tău nu te lasă să simți foamea. Cercetătorii numesc asta „anorexia post-efort“.

„Inhibarea senzației de foame poate să dureze de la 30 de minute până la patru ore după antrenament“, spune Heather Leidy, doctor în nutriție și cercetător la Universitatea Purdue. Efortul fizic, explică ea, îți crește producția de energie corporală (adică metabolismul), ceea ce înseamnă că fluxul sangvin este redirecționat din tractul gastrointestinal către alte părți ale corpului, care au mai multă nevoie de sânge.

Atunci, cum se explică foamea de după antrenament? Sunt două posibilități: unii simt nevoia să mănânce, deoarece creierul îi motivează să înlocuiască energia pierdută prin efort fizic. E așa-numita hrănire homeostatică. Alții mănâncă din plăcere sau pentru a-și gestiona emoțiile. E hrănirea cu valoare hedonică.

Trebuie să vezi diferența. E cheia ca să-ți refaci plinul de nutrimente în mod corect și să suplinești procesul de slăbire, nu să-l sabotezi.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet Publicat în MensHealth.ro. Sunteți autorul articolului? Credit foto Pixabay.com

~
~

Îți mai recomandăm:

Pe langa faptul ca este o cura de slabire eficienta, dieta ayurvedica te ajuta sa te simti mai bine fizic si psihic. Găsește-ți motivația!

Daca iti doresti sa slabesti repede si foarte ieftin, pune-ti adidasii in picioare si alearga.

Joggingul este una dintre cele mai eficiente metode de a consuma rapid calorii si este recomandat de foarte multi medici pentru sanatatea cardiovasculara.

Inainte sa te apuci de alergare, vorbeste cu medicul tau. Daca iti cunoaste istoricul si starea actuala de sanatate, el iti va da sfaturi legate de efortul pe care il poti face la inceput, cand organismul tau nu este obisnuit cu miscarea. De asemenea, daca ai probleme cu genunchii sau cu spatele, afla daca poti alerga sau daca pentru tine mai indicat este mersul rapid.

Chiar daca alergi singura, un medic sau un antrenor te pot ajuta sa iti planifici programul de sport. Orarul este important pentru ca slabirea sa se produca efficient si sanatos. De cate ori saptamana alergi, la ce ore si cat de mult: acestea sunt lucruri pe care este bine sa le afli de la un specialist. De la el, poti afla si ce echipament este potrivit sa alegi in functie de locul in care faci jogging sau vremea de afara.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet.

Îți mai recomandăm:

După ce ai alergat o iarnă întreagă pe banda, abia aștepți să-ți iei adidașii la o plimbare prin parc.  Citește mai mult...

Expertii in nutritie recomanda consumul a cel putin 400 g de fructe si legume, impartite in cinci portii, in fiecare zi.  Găsește-ți motivația!

10 solutii pentru un fund sexy

10 solutii pentru un fund sexy


Publicat în Dietetik.ro

Muschii fesieri sunt victima delasarii, delasare care ne obliga sa schimbam garderoba.

Pentru a-ti mentine (si) fundul in forma e nevoie de un antrenament dedicat si de o dieta disciplinata. Daca l-ai pierdut pe drum, dureaza ceva sa recuperezi un fund ferm si te va costa destula concentrare si perseverenta. Am ajuns sa scriu articolul asta pentru ca am descoperit ca al meu s-a pierdut la propriu.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet.

Îți mai recomandăm:

Pentru a face anumite exercitii fizice, femeile nu au nevoie neaparat de sala de fitness, ci de o camera si ceva vointa. Citește mai mult...

Primul lucru pe care il avem de facut este sa ne organizam. Găsește-ți motivația!