Radio spacer line
Pornim Happy Radio...
Login

Alergare » Alergare

Învinge-ți foamea post-antrenament

Publicat în MensHealth.ro
Învinge-ți foamea post-antrenament

Creierul te motivează să înlocuiești energia pierdută prin efort fizic

Sigur ai simțit și tu nevoia imperativă de a te hrăni. Mulți dintre clienții mei habar n-au ce înseamnă cu adevărat senzația de foame, până când nu experimentează foamea de după antrenament. Însă, de multe ori, își fac plinul cu nutrimente de care nu au nevoie (cum ar fi zahărul din milkshake-uri), în locul unor substanțe nutritive benefice. E dificil. Hai să analizăm împreună felul în care creierul, mușchii și stomacul tău complotează să-ți saboteze obiectivele de antrenament. Apoi, vei putea începe să dai jos kilogramele în plus.


De ce sunt atât de hămesit?

Uite care e treaba: imediat după antrenament, creierul tău nu te lasă să simți foamea. Cercetătorii numesc asta „anorexia post-efort“.

„Inhibarea senzației de foame poate să dureze de la 30 de minute până la patru ore după antrenament“, spune Heather Leidy, doctor în nutriție și cercetător la Universitatea Purdue. Efortul fizic, explică ea, îți crește producția de energie corporală (adică metabolismul), ceea ce înseamnă că fluxul sangvin este redirecționat din tractul gastrointestinal către alte părți ale corpului, care au mai multă nevoie de sânge.

Atunci, cum se explică foamea de după antrenament? Sunt două posibilități: unii simt nevoia să mănânce, deoarece creierul îi motivează să înlocuiască energia pierdută prin efort fizic. E așa-numita hrănire homeostatică. Alții mănâncă din plăcere sau pentru a-și gestiona emoțiile. E hrănirea cu valoare hedonică.

Trebuie să vezi diferența. E cheia ca să-ți refaci plinul de nutrimente în mod corect și să suplinești procesul de slăbire, nu să-l sabotezi.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet Publicat în MensHealth.ro. Sunteți autorul articolului? Credit foto Pixabay.com

~
~

Îți mai recomandăm:

Râsul poate avea numeroase efecte pozitive asupra stării de sănătate a organismului. Iată care sunt acestea! Găsește-ți motivația!

Alergatul intareste inima, imbunatateste circulatia sangelui si sistemul respirator, optimizeaza funtionarea sistemului digestiv si nu are efecte adverse asupra organismului.

Adio, kilograme in plus - E imposibil sa nu slabesti atunci cand caloriile acumulate in timp ce mananci sunt mai putine decat cele de care scapi cand alergi. Cu timpul, grasimea de pe burtica va fi doar o amintire nesuferita.
Muschi si oase mai puternice

Densitate osoasa si muschi tari ca piatra, picioare puternice, spate si solduri viguroase – asta vei capata in urma alergatului. Nu-ti fie teama ca vei arata ca un culturist: joggingul nu deformeaza masa musculara, ci o modeleaza armonios.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet.

Îți mai recomandăm:

Daca nu este prea frig pentru a fi in siguranta – de exemplu, un risc ridicat de degeraturi – nu aveti de ce sa va faceti griji in privinta alergatului. Citește mai mult...

Noua ni se pare logic ca atunci cand farfuria este mai mica si portiile sa fie mai mici.  Găsește-ți motivația!

Acorda-ti macar 15 minute pentru masa de pranz, dar pe care sa o iei intr-un mediu relaxant si nicidecum in fata monitorului.

Mananci in fata televizorului? Inceteaza cu acest obicei! Daca chiar iti face placere sa mananci in fata televizorului, exista un truc pe care il poti aplica: pune-ti doar o portie mica de mancare pe farfurie fara sa te intinzi la mai mult. Nici sa nu te gandesti sa iei cratita cu tine pe canapea pentru ca risti sa consumi o cantitate mare de mancare.

Mananci haotic, sari peste mese si nu respecti anumite ore? Foarte rau, pentru ca exista numeroase studii care au demonstrat ca respectarea orelor la care iei mesele principale te ajuta sa slabesti si sa te mentii la greutatea corporala dorita. Putina organizare nu strica, asa ca ar fi bine sa iti setezi niste ore la care sa iei micul dejun, pranzul si cina, la care sa mai adaugi si doua gustari hipocalorice.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet.

Îți mai recomandăm:

Vrei sa slabesti? Atunci vrei, nu vrei trebuie sa mananci sanatos si sa fii mai organizata in privinta meselor tale. Citește mai mult...

Stabileste cat vrei sa slabesti si in cat timp, dar ai grija ca scopul tau sa fie realist. Găsește-ți motivația!